Laatste stap: Actie

Pak dit inzicht en gebruik het voor allerlei doeleinden. Tijd voor actie!

Als u uw informatie tot uw beschikking heeft via dashboards, dan is het zaak niet ineens achterover te leunen. Hier beginnen de kansen voor u als ondernemer of manager! U kunt nu voorsprong op uw concurrentie behalen door met uw verkregen inzicht actie te ondernemen. De belangrijkste stap in het gehele proces. Wij vinden dit zelfs zo belangrijk, dat wij u hierbij dan ook graag ondersteunen om het maximale uit uw informatie te halen.

Het inbedden van informatiegebruik in uw organisatie

Om het maximale uit uw informatie te halen, is het van belang om het gebruik van de informatie in uw dashboards in te bedden in uw bedrijfsprocessen. Gebruik de gegevens voor het meten van uw prestaties. Of start met de data om te bepalen waar u zich vandaag op gaat focussen. Deel de gegevens met de personen in uw organisatie voor wie dit relevant is en bespreek de bevindingen. Blijf vragen stellen over wat u ziet gebeuren, verander, meet opnieuw en blijf zo continu verbeteren!

Als voorbeeld: Doordat de BigDataHub inzichtelijk heeft gemaakt wat een interessante doelgroep voor uw bedrijf is, kunt u deze doelgroep actief benaderen. Dit kan met bijvoorbeeld gerichte, relevante marketing campagnes. De BigDataHub koppelt uw data in dat geval met e-mailsystemen om zo direct een campagne voor deze doelgroep aan te kunnen sturen.

Samengevat: Het inzicht heeft het mogelijk gemaakt om uw doelgroep te identificeren. Als ondernemer, bestuurder of manager dient u altijd actief bezig te zijn met de informatie die tot u kom. Achterover zitten is nooit verstandig. Echter, met onze ervaring kunnen wij met u meedenken om te bepalen welke actie wanneer en voor wie passend is, zodat we deze samen in gang kunnen zetten om nog meer uit uw klantenbestand te halen! GO GO GO!