Marketing Automation

Stuurt uw onderneming periodiek een nieuwsbrief naar al uw (potentiële) klanten? En hoe was uw conversie op die e-mails? Deze was waarschijnlijk niet heel hoog. Daarbij spreken generieke mailings helaas maar een klein deel van uw klantenbestand aan. En hoe vaak opent u zelf dit soort e-mails van leveranciers? Precies! Het is daarom tijd om nu de volgende de stap te zetten naar marketing automation via de BigDataHub.

Het kost veel tijd om dergelijke nieuwsbrieven of aanbiedingen op te stellen. Er is daarbij een grote kans dat u daarnaast ook nog eens moet betalen voor elke verzonden e-mail. Als de kosten die hierbij worden gemaakt, worden afgezet tegen de daadwerkelijke conversie die is gemaakt, blijkt vaak dat in veel gevallen de business case negatief uitpakt. In de meest ideale situatie kunt u uw doelgroepen, op basis van alles wat u weet van uw klanten, gericht benaderen met informatie die voor hen relevant is. Daarnaast wilt u uw klanten misschien automatisch een e-mail sturen op hun verjaardag met felicitaties en een persoonlijke aanbieding.

Waarom de BigDataHub inzetten?

De marketing automation oplossing van de BigDataHub koppelt informatie uit de door u gebruikte applicaties. Hierbij wordt Informatie over uw klanten, uw producten en diensten en wellicht uw financiële systemen gecombineerd. De data wordt samengevoegd en gestructureerd en waar mogelijk verrijkt. Het wordt hierdoor dus ineens mogelijk om uw doelgroepen te segmenteren naar wens. Als u alleen klanten van een specifiek product wilt benaderen, dan is dat ineens geen probleem meer. Jarige klanten een felicitatie sturen? Of misschien klanten met openstaande rekening een herinnering sturen? Dit is nu allemaal binnen handbereik. Om dit te ondersteunen voorziet de BigDataHub in heldere dashboards waar u uw gegevens kunt analyseren.

De BigDataHub koppelt met uw e-mailing partners. Op basis van de gewenste segmentatie kunnen campagnes worden gestart of geautomatiseerd worden geïnitieerd. Zo bespaart u tijd en geld en kijkt u met plezier naar uw meest recente conversie cijfers!